Faner

tirsdag den 30. august 2011

Personlig QR-kode i perler


Gårsdagens hyggeprojekt blev en perleplade med et skjult link - gæt hvilken.
Hos iBirk.dk har jeg set en strikket QR-kode, men det kræver stor tålmodighed og at koden ikke består af for mange punkter. Jeg har selv lavet to forsøg i strik, hvoraf jeg kunne få det sidste forsøg til at virke nogle gange, hvilket jeg ikke var tilfreds med.
Derfor kastede jeg mig ud i noget mere stabilt - nemlig klassiske plastikperler.

Skulle du få lyst til selv at prøve, kan du på qrstuff.com generere din egen QR-kode - det koster ikke noget.
Du kan danne QR-koder, der viser tekst, et billede, linker til en hjemmeside og meget andet.

Bonus info til de der ikke kender QR-koder:
QR står for Quick Response og er en form for avanceret stregkode, der kan indeholde flere informationer end den velkendte stregkode fra supermarkederne. Har du en smart phone kan du downloade en scanner, der kan læse stregkoder og QR-koder.
Det er da meget sjovt....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tusind tak fordi du vil lægge en kommentar :-)