Faner

onsdag den 28. december 2011

Nisserne på retur


Nu er julen ovre og nisserne skal gemmes væk, men inden de kommer i den store kasse med julepynt, skal  I lige se, hvad min far nogle dage fordriver tiden med. Hånddrejede skovnisser i mahognitræ og rødemalede nisser i fyrretræ.
Som prikken over i'et har han fået et brændemærkestempel i julegave.
Jeg synes de er så søde. Det kræver et vist håndelag, at dreje nisserne, men min far er alt for beskeden, når jeg roser ham for det gode håndværk, han laver. Sådan er jyder bare:-)

9 kommentarer:

  1. Ej, hvor er de fine! Du kan godt tage at sige til din far, at han er dygtig! Jeg køber gerne nogle af dem i mahognitræ, hvis han på et tidspunkt får lyst til at lave flere:)

    SvarSlet
  2. Imponerende. De er super fede og meget flotte!

    SvarSlet
  3. De er da alt for lækre! Og det kommer fra mig, der ikke bryder mig om nisser. Overhovedet.
    Men disse.. Helt fantastiske!
    Der er altså noget med det der træ-drejeri. Det var min farfars erhverv. Og han var også en sand kunstner :-)

    SvarSlet
  4. Hvor er de smukke. Er det mon nogle han sælger?? KH. Birgitte

    SvarSlet
  5. ja sikke nogle dejlige nisser den far laver, er det nogle man kan købe??

    SvarSlet
  6. Alle jeres komplimenter er givet videre til trædrejeren:-) Jeg ved ikke om han vil sælge, men send mig en mail på handmadebygeertsen@gmail.com hvis I stadig er interesseret, så vil jeg spørge ham.

    SvarSlet
  7. Sælger din far ud af dem???(0;

    SvarSlet
  8. Må jeg spørge hvor han har fået brændemærket-stemplet fra? Søger nemlig selv sådan et :) mvh. Mette

    SvarSlet
  9. Hej Rikke
    Jeg er fuldstændig forelsket i de nisser, din far har lavet. Sælger han dem noget steds?
    Mvh Janet

    SvarSlet

Tusind tak fordi du vil lægge en kommentar :-)