Faner

tirsdag den 17. januar 2012

Strikketøjet, der er ingen ende vil tage

Det går langsomt! Tæt på at gå langsommere end jeg har tålmodighed til. Men den skal altså snart være færdig.
Jeg strikker på Camomillesjalet fra Helga Isager og det er en gave til min mor - en julegave, der ikke nåede at komme under træet.

Sjalet er meget nemt at strikke, for det er faktisk bare retstrikning skiftevis med 2 tråde og 1 tråd. Kanten skal være en tungekant, der både er strikket og hæklet. Den fornøjelse er jeg slet ikke nået til endnu:-) Fremdriften i dette strikketøj er svær at få øje på, for jeg sidder nu med så mange masker på pindene, at en enkelt pind tager en evighed at strikke.
Men det skal nok blive flot og den skal nok blive færdig. Jeg har lovet mig selv (og min mor), at hun skal have den inden januar er omme.


2 kommentarer:

  1. Ja det ligner godt nok et tålmodighedsarbejde. Men hold op hvor bliver det også bare fint! Du har en heldig mor ;-) Hviklen slags garn og hvilken størrelse pind bruger du??

    Kh Signe

    SvarSlet
  2. Jeg strikker den i Isager Spinni Tweed (100 % naturuld) og Isager Tvinni Tweed (merino lammeuld) på pind 3.5 mm.
    Kh Rikke

    SvarSlet

Tusind tak fordi du vil lægge en kommentar :-)