Faner

onsdag den 12. september 2012

Jens med pels

Jeg har to skønne søstre med skønne børn. I sidste uge fik min niece Ingeborg en strikket djævlehue af mig og i dag fik min nevø Jens en strikket elefanthue. Der skal jo ikke gøres forskel, vel;-) 

Elefanthuen er samme model, som den jeg strikkede til Johanne sidste vinter og som hun faktisk stadig kan passe. Det er rart med strikkede ting, der vokser sammen med barnet:-)

Denne gang strikkede jeg den på en halv pindstørrelse mindre, for at få den lidt mere fast. Derudover justerede jeg et par steder, men ellers er den helt den samme. Den er også som sidst strikket i den vamsede Alpaca 3 fra Isager, som jeg stadig er helt vild med.
Farverne, der er brugt, er de samme på Johannes elefanthue - blot omvendt. 

Altså børn er jo meget svære at tage billeder af og 5 måneder gamle Jens er ingen undtagelse. Men han ser da glad ud, ik? :-)

På Jens' hue satte jeg en lille pompon af Rød Ræv særlig indkøbt til denne hue. Jeg sidder lige nu og laver flere pomponer af Rød Ræv til at lægge ud på værkstedsbutikken, men det laver jeg et indlæg om senere.


1 kommentar:

  1. Jeg synes, Jens er en super sveske - og huen er bare så fin. Tusinde tak moster Rikke!!! Knus D

    SvarSlet

Tusind tak fordi du vil lægge en kommentar :-)