Faner

onsdag den 28. september 2011

Nye, gamle strikkehæfter

I dag fik jeg 11 fantastiske gamle strikkehæfter/strikkebøger med posten, som en af mine faste læsere var så sød at sælge til mig. Der er strikkehæfter fra 1938 til 1970'erne med mange fine og inspirerende opskrifter i. Hæfterne er fra Løve Garn, Hjertegarn, Ulricks Strikkeklub og Sønderborg Garn.

Jeg kan ikke lade være med at trække på smilebåndet over titler til modellerne som f.eks.: 
"Praktisk velsiddende skolekjole"
"Klædelig og praktisk kjole"
"Morsom barnebluse"
"Fikst og praktisk cardigansæt"
... og en af de gode
"Aparte ungpigebluse" (det er den du kan se her under;-))

Fra de ældste bøger findes der også en opskrift på en
"Strikket Strandpyjamas" (blev den nogensinde et hit?)

Jeg er stadig interesseret i flere strikkebøger fra 1950'er - 1970'erne, så skriv endelig til mig, hvis du har nogle til salg eller ved hvor jeg kan finde dem.

3 kommentarer:

  1. Jeg er glad for du kan bruge dem, det er bedre end de står og samler støv her hos mig.

    SvarSlet
  2. Det er altså fede mønstre... de er topfede.. du er nu på vores linkliste på claroquesi.dk
    Rigtig god weekend
    Christina

    SvarSlet
  3. Skulle der muligvis iblandt dem være en hvid, hæklet tunika? Jeg havde alle bøgerne, men de blev ødelagt af fugt, og jeg smed de fleste ud. Har enkelte tilbage, men ikke den med tunikaen, som jeg hæklede i merceriseret bomuldsgarn. Jeg brugte den mange somre Indtil min datter blev så stor, at hun kunne passe den, hvorefter hun brugte den til den ikke kunne mere.

    SvarSlet

Tusind tak fordi du vil lægge en kommentar :-)