Faner

torsdag den 14. februar 2013

Hunden og kaninen til fastelavn

Jeg havde travlt op til fastelavn i år. Eskild ville være hund! Ja, allerhelst gravhund! Da jeg spurgte om der var noget andet, han kunne tænke sig, sagde han ridder og bæver! Og så var det jeg holdt fast i hund... en helt unik raceløs hund.
Grundmodellen er en gammel Burdamodel, som jeg købte i Stof2000. Stoffet - imiteret pels (ala langhåret nervøs velour:-/) købte jeg også dér. Eskild syntes det var fanstastisk blødt og det så da også ret hundeagtigt ud.
Hunden og kaninen klar til fest
Dragten blev rigtig, rigtig sød til ham, men jeg kan absolut ikke anbefale kunstpels. Det fælder helt utrolig meget!! Og det bliver bare ved og ved. Først troede jeg bare, at det var de åbne kanter på stoffet, der fældede og som ville gå over, når først jeg fik overlocket dem - men desværre nej. Hårene trænger simpelthen ind på indersiden af stoffet og sætter sig på alt! Æv æv. Stoffet havde jeg selvfølgelig vasket inden brug.  Desværre sammen med Johannes klovnedragt med garnpomponer på, der gik helt fra hinanden, men det er en helt anden historie.

Nå, men klog af skade og fordi jeg ikke gad lave 3 nye garnpomponer (!) ville jeg også lige nå at lave en ny dragt til Johanne. En lille kanindragt af samme grundmodel - men denne gang i polar fleece. Succes! Hvor er det dog nemt at arbejde i.
Polar fleece er perfekt til udklædningsdragter.
Jeg nåede det lige. Og jeg nåede da næsten også at skrive dette indlæg inden det blevet alt for forældet:-)
Ja, han er jo hund:-)

6 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tak, Anja.
      Ja, det er utroligt hvad et par nuttede dragter kan gøre;-)

      Slet
  2. Hvor er de bedårende... Synes personligt det er så hyggeligt at lave udklædningstøj, især fordi der også er mange timers leg i det!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Camilla. Ja, der er nemlig noget rigtig hyggeligt ved det arbejde. Fastelavn er jo bare en enkelt dag, men udklædning er jo lige så sjovt på mange andre dage. Det er i hvert fald arbejdet værd, når det bliver brugt:-)

      Slet

Tusind tak fordi du vil lægge en kommentar :-)