Faner

mandag den 18. februar 2013

Snip snip

Vaskebjørnspomponen inden trimning.
Den har for få dækhår.
Når jeg laver pomponer i vaskebjørn, er forholdet mellem underuld og dækhår vigtigt.
Selvom jeg nøje udvælger pelsen, der skal bruges, så kan det ikke undgås, at der områder på vaskebjørnen som ikke giver perfekte pomponer. De kan enten blive for skæve (uens hårlængde på pomponen) eller for tynde (enten for lidt underuld eller for få dækhår).

Men hvad stiller jeg op med den slags "fejlpomponer"?
Ofte er de er fyldige og runde med masser af underuld, men ser bare lidt kedelige ud.

Nu har jeg så prøvet noget, som jeg ved man bl.a. kan gøre med minkpels - jeg har simpelthen trimmet den!
Samme pompon efter mødet med saksen
Med en saks har jeg trimmet pomponen (klippet dækhårerne af), hvilket der er blevet en helt blød og næsten kuglerund pompon ud af. Stor forskel!

Ved ikke helt hvad jeg selv synes om effekten. Hvad synes I?
Trimmet vaskebørnspompon (tv) og "alm" vaskebjørn (th)


7 kommentarer:

  1. Jeg kan bedst lide det "naturlige" look - kan godt lide de strikkende hår. Jeg synes den trimmede pompon bliver for pæn og lidt "kunstig"

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg synes også det ser lidt kunstigt ud. Og det er måske lidt træls med en ægte pelspompon, der ser kunstig ud;-)

      Slet
  2. Jeg kan bedst lide den ikke trimmede, men jeg synes også den trimmede er fin - de er flotte begge to, har bare hver sit udtryk :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Majken. Ja, de er jo meget forskellige. Måske den trimmede slet ikke skål sidde på en hue, men på en hårbøjle? Det må testes:-)

      Slet
  3. Jeg stemmer for den ikke trimmede :-)
    Smukke pomponer du laver

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det, Gitte:-) Finn Raccoon er jo en smuk og karakteristisk pels i sin naturlige form, så jeg må indrømme, at det er underligt at se den trimmet. Lidt som et nyklippet får:-)

      Slet
  4. Hej :) sikke flotte pompom'er! Kan man købe dem af dig? Og for hvor meget? Kh Mette

    SvarSlet

Tusind tak fordi du vil lægge en kommentar :-)