Faner

torsdag den 1. december 2011

Quiltet jakke - del 5

Færdig! Jeg er pavestolt af min første quiltede jakke. Er blevet meget tilfreds og har lært meget i denne proces, bl.a. :

  • Håndtering af textilspraylim (Husk til næste gang: grundig rengøring af den glaskeramiske kogeplade efter brug af limen - eller find et andet sted at spraye!) 
  • Quiltning (Husk til næste gang: Køb en symaskine med overtransportør, så jeg undgår at det "sejler")
  • Påsyning af kantebånd
  • Påsyning af dækbånd indvendigt i ærmer. (Meget drilsk! Det føles som om man selv er ved at kravle ind i ærmet mens man syr!)
  • Pæne lommekanter
  • Rouleauer



Se de evt. de tidligere blogindlæg om jakkens tilblivelse her: del 1, del 2, del 3 og del 4.


2 kommentarer:

  1. Hvor er du sej:) Tillykke med den!

    SvarSlet
  2. Hvor er den fed RIkke.. jeg har også en af Line´s modeller, som jeg selv har lavet - den er jeg bare så glad for!

    SvarSlet

Tusind tak fordi du vil lægge en kommentar :-)